Ajaib..!! Air beras tidak melakukan pembaziran, ternyata bahawa banyak manfaat untuk jantung dan Kecantikan anda.

IKLAN 300 x 600
IKLAN 336 x 280
Air kanji atau air yang datang daripada rebus beras telah menjadi salah satu minuman yang begitu akrab di Indonesia. Semua lapisan masyarakat untuk mengetahui tajin air. Tetapi tidak beberapa orang lain menganggap bahawa air yang mereka minum adalah untuk kanji yang berasal dari bahagian bawah.

Air tajin ternyata mempunyai pelbagai manfaat untuk kesihatan kerana dalam air mengandungi glukosa, kanji 2 jenis Poliglukosa, magnesium (Mg), kalsium (Ca) dan Protein. Glukosa di dalamnya boleh digunakan untuk memudahkan penyerapan electrolytes, jadi baik untuk dehidrasi yang disebabkan kerana cirit-birit sedikit.

Polimer glukosa boleh diserap dengan mudah. Poliglukosanya kandungan juga boleh memampatkan najis supaya cecair yang keluar boleh dikurangkan. Protein pada kanji yang tinggi udara iaitu 7-10 peratus.

Ternyata air ia giliran kanji adalah sangat berfaedah kepada kesihatan badan. Berikut adalah faedah-faedah makan air kanji untuk kesihatan badan:

Mengekalkan kolesterol anda
tahap air tajin kaya dengan karbohidrat dan vitamin tetapi mengandungi laktosa tiada jadi ia adalah baik untuk mengambil untuk mereka yang ingin mengekalkan paras kolesterol mereka. 

Diet yang baik
Untuk anda yang sedang menjalani program diet, tajin air konsumsilah. Air ini mengandungi banyak nutrien tetapi tidak membuat lemak badan anda. 

Meningkatkan imuniti
Air mineral mengandungi kanji yang diperlukan untuk meningkatkan sistem imun anda. 

Mengekalkan kesihatan jantung
Air kanji juga mengandungi vitamin E dan magnesium yang baik untuk meningkatkan kesihatan jantung.

Melalui rajin menggunakan air tajin, anda juga boleh mengelakkan angin ahmar. Menyembuhkan luka bakar kerana matahari jika anda terdedah kepada terbakar kerana matahari terlalu lama, guna air tajin di atas kulit terbakar. Air untuk penyejukan dan usefull tajin melegakan kulit anda. 

Meningkatkan bibir Anda
 warna gelap bibir anda boleh lenyap dengan bersungguh-sungguh memohon tajin air di atas lip. Bagaimana untuk memasak Nota hak air kanji supaya kedua-dua bahan-bahan yang terkandung di dalamnya boleh dihasilkan sepenuhnya. Ia disyorkan untuk menggunakan nasi perang.

Satu cara adalah dengan basuh beras akan digunakan terlebih dahulu. Perlu diingat bahawa beras akan digunakan iaitu beras yang ada akan masih kulit arinya. Basuh kepada jumlah maksimum sebanyak dua hingga tiga kali supaya tidak ada banyak bahan yang salah adalah sia-sia. 

Sambil basuh, rebus tiga hingga empat gelas air hanya tunggu sehingga mendidih. Kemudian masukkan segenggam beras dalam air yang telah mendidih.

Kacau dan tidak overcook panggang sampai air sedikit ketulan kemudian Tapis untuk membuang kotoran. Kemudian Hidangkan.

Air tidak boleh disimpan kanji adalah terlalu panjang. Terpanjang yang 24 jam. Yang perlu diletakkan dalam keadaan hangat di perintah untuk air tidak Guankan tajin. Air ternyata banyak kelebihan Menyimpan kanji untuk meningkatkan kesihatan badan anda.


Sila berkongsi kepada saudara-mara anda, Smoga berguna.
IKLAN 336 x 280

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Ajaib..!! Air beras tidak melakukan pembaziran, ternyata bahawa banyak manfaat untuk jantung dan Kecantikan anda."

Post a Comment

Histats